close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

על לימוד תכנות לילדים ומשמעותו לדור העתיד

מערכת שורשכ אדר א, תשעט25/02/2019

נסו לשאול את הילדים מה דעתם על לימוד תכנות לילדים ובדקו את תגובתם...

תגיות:
כבר שנים שנשמעים קולות בעולם הגורסים כי החינוך הניתן לילדים בבתי הספר, אינו רלוונטי. הילדים של ימינו משתעממים בקלות ויודעים בעצמם בדיוק מה הם רוצים, מה מעניין אותם וכיצד להשיג זאת. הם פיתחו יכולות למידה עצמאיות יוצאות מהכלל, ונמצאים לרוב מספר צעדים לפני בית הספר. אחת הדרכים לפתח בקרב הילדים מיומנויות נוספות התואמות את הזמנים המודרניים, היא לימוד תכנות לילדים ולא תאמינו עד כמה מדובר בקורס מבוקש!

הילדים של ימינו נולדים לתוך הטכנולוגיה, הם גדלים עם סלולרי ומחשב נייד בידיהם ומודעים ליכולותיהם הטכנולוגיות, ואף מפתחים אותן עוד הרבה לפני שהם
מתחילים ללכת. הורים רבים דוחפים את הילדים להפוך את התחביב למקצוע של ממש כבר מגיל צעיר, ואם נהיה כנים – הרי שמרבית הילדים כלל לא מתנגדים ואפילו נהנים מכך.

מהם היתרונות של לימוד תכנות לילדים ומהי משמעותו?
לפני שאתם רצים לרשום את הילד לקורס התכנות לילדים הראשון שאתם מוצאים, כדאי קודם כל להבין את היתרונות הטמונים בכך שהילד יפתח את היכולות הללו:
• פיתוח חשיבה לוגית – הילדים של היום בוגרים הרבה יותר ומבינים שעל מנת להגיע לתוצאה מסוימת יש לעבור כברת דרך ומספר שלבים. עולמות התכנות והמחשוב בנויים בבסיסם על תכנון נכון. לימוד תכנות לילדים יעניק להם את הכלים הנדרשים מגיל צעיר, שיעזרו להם לפתח את החשיבה הלוגית וכן להסיק מסקנות מהתהליך.
• ליהנות מהכשלון – על מנת להצליח לפצח קודים ולהשלים תהליכים יש לבצע בדיקות חוזרות ונשנות. הדבר לא רק מסייע לילדים לפתח כשורי מחקר ברמה הגבוהה ביותר אלא גם מכין אותם לחיים האמיתיים, מהם כשלונות וטעויות הם חלק בלתי נפרד. ככל שילמדו הילדים להתמודד עם יותר בעיות הנלמדות בעולם התכנות לילדים כך יבינו כי לכל בעיה פתרון אפשרי ואף יפתחו את המחשבה והדמיון על מנת להתמודד עם עניינים אלו.
• לא רק למתכנתים – בסופו של דבר כולנו כבר יודעים שהטכנולוגיה אינה רק נחלתם של המתכנתים. בכל מקצוע כיום ישנן נגיעות של טכנולוגיה והאדם הפשוט יצליח הרבה יותר אם יחזיק ביכולות של פתירת בעיות שכאלו. לימוד תכנות לילדים יתאים לא רק לאוהבי המחשבים והקונסולות, אלא לכל ילד אחר.

להצית את הסקרנות
אחד התפקידים שלנו כהורים, היא להכין את ילדינו לקראת העתיד; לחשוף אותם לכמה שיותר תחומי עניין ולהצית בהם את הסקרנות הטבעית שבכל מקרה טמונה בדור של ימינו. הילדים ממילא גדלים היישר לתוך עולם טכנולוגי ועשיר, ואנחנו טוענים – אם הם כבר יושבים שעות מול המחשב, מדוע לא להפיק מכך ערך מוסף? אם הצלחנו לשכנע אתכם, נסו לשאול את הילדים מה דעתם על לימוד תכנות לילדים ובדקו את תגובתם. בהתאם לכך,תוכלו לעשות את הצעד הראשון לקראת הכנה יעילה יותר של הילד לחיים הבוגרים.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה